Det är för tillfället väntetid på grund av stor efterfrågan. Se vår leveranssida för mer information.

Nybörjarguide för Omletannonsörer

Innehåll:

Skapa eller ladda ner en banner för att annonsera
Bloggartiklar
Sociala medier
Annonsera produkter relevanta för säsongen

Hur kan jag göra reklam för Omlet på min webbplats eller andra plattformar?



Skapa eller ladda ner en banner för att annonsera

Skapa eller ladda ner en banner för att annonsera

Du kan antingen skapa en egen banner eller använda en av våra som du hittar här och placera den på din webbplats. Om du skriver ett inlägg om höns kan du lägga till en banner som visar Omlet-produkter för höns och du bestämmer helt själv var på din webbplats du vill lägga till banners. Om du behöver några tips eller råd finns vi såklart till hands för att hjälpa till.

Om du behöver ha en banner i en specifik storlek eller design kan du kontakta oss så att vi kan skapa den.

Till vänster hittar du ett exempel på en banner som redan finns.



Bloggartiklar

Blog Posts/Articles

En bloggartikel är ett mycket diskretare och kanske till och med mer effektivt sätt att få besökare på din blogg eller webbplats att klicka sig vidare till oss för att köpa en produkt.

Ditt mål med den här tekniken är att få dina besökare att klicka på dina annonslänkar. För att uppmuntra dem att göra det behöver du se till att ditt innehåll är effektivt och engagerande för läsarna. Det är viktigt att texten är välskriven och innehåller intressant information som är korrekt.

När du har blivit Omletannonsör behöver du bara följa de här stegen:

Steg 1: Hitta länkar som du tycker är intressanta och som du vill använda på din webbplats eller blogg för att uppmuntra dina besökare att klicka sig vidare till Omlet. De här länkarna måste vara relevanta för ditt innehåll och det måste vara produkter som du vill annonsera. Du hittar en guide för hur du skapar dina personliga länkar här.

Step 2: Skapa innehåll och lägg till länkar i din intressanta och välskrivna text. Det finns flera olika sorters artiklar som det fungerar bra att ha annonslänkar i.

En artikel som jämför produkter


Du kan till exempel välja att skriva om en av våra produkter och jämföra den med andra liknande produkter. Det här är en artikel som hjälper potentiella köpare att läsa mer om produkternas fördelar och nackdelar. I en sån här artikel rekommenderar vi att du använder dig av bilder på produkterna och ger din egen åsikt eller recension av dem. Glöm heller inte att inkludera länkar så att dina läsare kan besöka vår webbplats.


En artikel som förklarar hur en produkt fungerar


Det här är en specifik typ av artikel som handlar om en av våra produkter och där du ger din åsikt om en produkt eller skriver en recension om den, lägger till bilder (du kan få bilder av oss, men det är alltid mer intressant om du har tagit bilderna själv när produkten används av dina husdjur) och ger en detaljerad beskrivning av produkten. Hur skiljer den sig från andra produkter? Varför köpte du den? Varför tycker du att dina läsare borde köpa den? Den här typen av artikel brukar ha en rubrik i ett visst format och innehåller också ofta företagsnamnet, som i det här fallet är Omlet. Rubriken skulle kunna var “Vi testade Omlets automatiska hönshusdörr”. Artikeln bör ha flera stycken, en ingress och mellanrubriker. Här är ett exempel på hur du kan strukturera din artikel:

  • Första stycket: “Därför bestämde vi oss för att skaffa en automatisk dörröppnare till vårt hönshus"
  • Andra stycket: “Så här hittade vi till Omlet och därför tyckte vi att de verkade vara ett pålitligt företag”
  • Tredje stycket “Omlets automatiska dörröppnare för hönshuset: Fördelarna”
  • Fjärde stycket: "Är det värt att lägga till extra tillbehör som en hönshuslampa?"

  • Det här är såklart bara exempel som du kan använda som en guide, men det är alltid bättre när du delar dina egna erfarenheter med dina läsare. Det är viktigt att du är ärlig och delar med dig om både för- och nackdelar samt ger dina bästa råd på ett naturligt sätt. Vi älskar konstruktiv kritik och dina läsare kommer att tacka dig för det!

    Det är viktigt med foton och om du har videoinnehåll är det också något som engagerar läsare. Det är viktigt att visa produkten från olika vinklar och tänk på ljussättningen, det sägs ofta att en bild säger mer än tusen ord och det stämmer också när du annonserar eller visar en produkt.

    Sätt dig in i situationen av personer som är intresserad av en produkt, men som ännu inte har bestämt sig för att göra ett köp. De vill se produkten användas och testas av en vanlig användare. Se till att du visar dina höns i ditt Eglu Cube-hönshus, hur den automatiska hönshusdörren öppnas på morgonen, din hund som sover i hundsängen Topology eller dina kaniner i sin lila kaninbur. Visuellt innehåll som bilder och videor kommer att fånga dina läsares intresse och det är mer troligt att de blir ännu mer intresserade av produkten och därför vill köpa den.


    En vanlig bloggartikel med textlänkar


    Du kan också skriva en vanlig bloggartikel och bara inkludera textlänkar till en eller flera av våra produkter i artikeln. Om du har en blogg skriver du förmodligen oftast om specifika ämnen som är av intresse för dina läsare, vilket kanske inkluderar tips och råd. De här artiklarna skrivs inte med syftet att marknadsföra eller sälja en produkt utan för att vara informativa. Men artikeln kanske handlar om något som får dig att tänka på en av våra produkter och då kan du använda dig av en textlänk som informerar dina läsare om att vi finns och att vi kanske har produkter som kan vara av intresse för dem.

    Du kan till exempel skriva om vad man behöver tänka på innan man skaffar höns i trädgården och när du berättar om underhåll och renhållning kan du inkludera en länk till våra Eglu-hönshus (eller till och med skriva ett kort stycke om dem om sammanhanget känns passande).


    Sociala medier

    Social media

    Du behöver såklart inte bara annonsera våra produkter på en blogg eller webbplats. Dina profiler på sociala medier är också en tillgång och om du har många engagerade följare på Instagram eller YouTube kan du dela med dig av annonslänkar. Om du har 10 000 följare eller mer på Instagram kan du publicera en händelse, eller story som det ibland också kallas, som visar en produkt och sen länka till den. Dina följare skickas då vidare till produktsidan och om de gör ett köp får du provision. Samma sak gäller för YouTube där du kan inkludera annonslänkar i beskrivningen av en video där du visar våra produkter. Du kan också inkludera länkar under dina inlägg på Pinterest.


    Annonsera produkter relevanta för säsongen

    Annonsera produkter relevanta för säsongen


    Det kan vara bra att göra en plan över vilket innehåll och artiklar du vill publicera vid olika tidpunkter på året när dina läsare kan vara extra intresserade av en produkt, och börja skriva dina bloggartiklar i god tid. När du planerar ordentligt kommer du definitivt att tjäna mer i provision eftersom det du skriver om kommer att vara mer relevant för din publik. Till exempel har vi ofta speciella produkter runt jul som är en limited edition och då är det perfekt att inkludera dem i dedikerade inlägg och artiklar eller Instagram-händelser.

    Om du vill inkludera en specifik kampanj, om du vill erbjuda dina läsare ett speciellt erbjudande för ett event eller om du bara behöver några idéer ska du inte tveka att kontakta oss. Vi är alltid intresserade av olika förslag och finns alltid till hands för att hjälpa till. Om du prenumererar på vårt nyhetsbrev kommer du också varje vecka vara först med att höra om våra senaste nyheter, kampanjer, tävlingar och bloggartiklar.