Vanliga frågor
Har du en fråga om leverans? Vet du inte hur du återställer ditt lösenord? Bland våra vanliga frågor får du svar på de frågor som vi ofta får från våra kunder. Men om du undrar över något annat så hjälper vårt kundservice-team såklart gärna till.
Har du en fråga om leverans? Vet du inte hur du återställer ditt lösenord? Bland våra vanliga frågor får du svar på de frågor som vi ofta får från våra kunder. Men om du undrar över något annat så hjälper vårt kundservice-team såklart gärna till.
Betalning
Kan jag betala med PayPal?
Ja, det kan du! När du kommer till kassan väljer du bara PayPal under betalningsmetoder.
Vilka betalningsalternativ erbjuder ni?
Du kan betala för din beställning med: Konto- eller kreditkort (Visa, Mastercard, Maestro, American Express), Paypal, Banköverföring, och Credit notes. Du kan inte betala på avbetalning på vår webbplats, men kontakta vårt kundservice-team om du vill ha mer information.
Är det säkert att betala via hemsidan?
Ja. Vår hemsida har byggts för att ge bästa möjliga säkerhet. Du är skyddad med 256-bitskryptering. Vi lagrar inga kortuppgifter på våra servrar - så det finns ingenting för hackers att stjäla. Vår sida uppdateras kontinuerligt och säkerhetstestas varje kväll.
Om du väljer “Kom ihåg mina kortuppgifter” ber vi din bank om en speciell kod som vi kan använda vid ditt nästa köp. Koden fungerar bara för transaktioner mellan dig och Omlet och kan inte användas av någon annan, vilket gör att vi kan lagra koden på våra servrar.
Hur använder jag en kampanj- eller rabattkod?
För att använda en kampanjkod, ange den i fältet "kampanjkod" i din varukorg. Observera att du bara kan använda en kampanjkod eller rabatt åt gången. Vänligen kontakta vårt kundtjänstteam om du har problem med att använda din kampanjkod.
Hur tar jag del av rabattkoder, reor och erbjudanden?
Vi berättar alltid om våra kampanjer via vårt nyhetsbrev och på sociala medier. Följ oss på Instagram, Facebook och Twitter för att höra om rabatter och tävlingar.
Vad kan jag göra om betalningen inte går igenom?
Om det är ett problem med din betalning och den inte medges kan du försöka betala med ett annat kort eller en annan betalningsmetod. Om du fortfarande har problem kan du kontakta vårt kundservice-team.
Var hittar jag min faktura?
Du får din faktura via email tillsammans med mailet som bekräftar din beställning. Du hittar också en kopia under “Mina beställningar” om du loggar in på ditt Omlet-konto.
Beställningar
Hur beställer jag?
Du kan beställa på vår svenska, brittiska, franska, amerikanska, tyska, australienska, holländska, italienska, danska, irländska, norska, spanska eller polska hemsida. Allt du behöver göra är att ändra till ditt land och din valuta. För att ändra hemsidan till ett annat land, gå till övre högra hörnan på hemsidan, klicka på flaggan och välj land.
UK - Engelska, leverans till Storbritannien, alla EU-länder och resten av världen. Valuta: £ (pund)
FR - Franska, leverans till Frankrike, Belgien, Schweiz och Luxemburg. Valuta: € (euro)
US - Engelska, leverans till USA. Valuta: $ (dollar)
DE - Tyska, leverans till Tyskland och Schweiz. Valuta: € (euro)
AU - Engelska, leverans till Australien. Valuta: $ (australisk dollar)
NL - Holländska, leverans till Holland och Belgien. Valuta: € (euro)
IT - Italienska, leverans till Italien och Schweiz. Valuta: € (euro)
IE - Engelska, leverans till Irland. Valuta: € (euro)
DK - Danska, leverans till Danmark. Valuta: Danska kronor
SE - Svenska, leverans till Sverige. Valuta: Svenska kronor
Kan jag ändra min beställning efter att den gått igenom?
Fram tills att din beställning är bekräftad kan du ändra i varukorgen. Om du vill ändra din beställning eller avbeställa efter det, kontakta vår kundtjänst så fort som möjligt.
Kan jag kombinera flera beställningar?
Om din beställning inte redan skickats till våra lager kan du kontakta vår kundtjänst och se om det är möjligt. De kan också återbetala den extra fraktkostnaden.
Hur vet jag att min beställning gått igenom?
Din beställning är bekräftad så fort den dyker upp på ditt konto på Omlets hemsida. Du får också ett bekräftelsemejl med ett ordernummer, samt en lista på sakerna du beställt. Om du inte fått ett bekräftelsemejl inom 30 minuter, kolla i skräpkorgen. Vissa mejloperatörer är striktare än andra och kan automatiskt ha raderat våra mejl.
Hur lägger jag till ett momsregistreringsnummer när jag gör en beställning?
Om du vill lägga till ett momsregistreringsnummer när du gör din beställning och för att det ska synas på ditt kvitto ska du kontakta vårt kundserviceteam innan du gör din beställning så hjälper de dig.
Leverans / Spåra leverans
Hur kan jag följa min beställning?
Du kan spåra beställningen genom att klicka på länken i bekräftelsemejlet, eller genom att trycka på "Spåra min beställning" på ditt konto på vår hemsida. När beställningen har skickats från oss får du ett nytt mejl med spårningsinformation. Klicka bara på länken i mejlet för att se när din beställning kommer levereras.
Levererar ni till där jag bor?
Vi kan skicka varor i stort sett överallt. Om du inte hittar ditt land i listan i kassan kan du kontakta kundtjänst och se om de kan hjälpa till. För mer information om internationella leveranser, klicka här.
Stämmer informationen om vad ni har i lager?
Om en vara är i lager visas det tydligt på hemsidan. När du beställer är produkterna öronmärkta för dig, ingen annan kan köpa dem. Det gäller även om du beställer i väntan på att varan ska komma in i lager. Ibland visar hemsidan fel kring exakt lagerstatus, men om en vara du beställt inte kan skickas direkt kommer du få information om det så fort som möjligt så att du kan avbeställa, ändra din beställning eller vänta tills den är tillbaka i lager.
Beräknade leveransdatum
Vi vet hur viktigt det är att veta när din beställning levereras. Varor som inte finns i lager men som går att förbeställa har ett beräknat leveransdatum. Detta datum uppdateras varje dag utifrån informationen vi får. Datumet kan ändras as flera anledningar, inklusive förseningar i produktionen, förseningar för leverans till våra lager och förseningar i tullen. Du kan alltid hitta senaste information på ditt konto på vår hemsida, och du kan alltid kontakta kundtjänst om du har några frågor.
Varför är min leverans sen?
När du fått bekräftelse på att varorna skickats är de på väg! I några få fall händer det att våra leveransbolag, t.ex. DHL, DPD, FedEx etc. missar leveransdatumet. Det kan ske av en rad olika anledningar, t.ex. att paketen skickats till fel sorteringsdepå, att en förare inte har tid att leverera alla paket, otroligt hektiska tider på året (som jul) eller dåligt väder. Du kan alltid följa paketen via kurirföretaget, så att du åtminstone har en idé om när de kommer levereras och planera utifrån det.
Returer / Återbetalningar
Hur skickar jag tillbaka någonting till er?
Du hittar all information om returer här.
Kan jag skicka tillbaka en vara efter att jag fått den?
Om du har några problem med våra produkter försöker vi alltid lösa dem. Men om du absolut vill returnera oanvända produkter tar vi alltid emot dem de första 180 dagarna. Inga admnistrationsavgifter. Ingen fraktkostnad. Inget krångel. Se bara till att du behåller originalförpackningarna för att förenkla processen för både fraktbolagen och våra lager.
Produkterna jag fick var fel eller förstörda. Vad kan jag göra?
Vi är bara nöjda om du är nöjd! Om dina produkter, trots våra kvalitetskontroller, inte är helt perfekta kan du alltid kontakta vår kundtjänst för att få hjälp och råd.Glöm inte att skicka en bild på dina varor, det gör att vi kan hjälpa dig fortare!
Går det att byta någonting jag köpt?
Vi har ingen regelrätt bytesservice. Om du vill beställa samma vara i en annan storlek, design eller färg, gör en ny beställning och skicka tillbaka den du inte vill ha till oss.
Hur länge dröjer det innan jag får pengarna tillbaka?
Vi återbetalar returer inom 48 timmar efter att produkterna kommit tillbaka till oss via samma betalningsmetod som du använde när du beställde (t.ex. kort eller PayPal). Det kan ta upp till 10 arbetsdagar innan vårt lager fått och hanterat returen, och 3-5 arbetsdagar innan pengarna är tillbaka på ditt konto.
Omletkonto
Hur skapar jag ett konto?
Att skapa ett Omletkonto är lätt:
- Klicka på "Logga in" i övre högra hörnet på vår hemsida. (På mobilen hittar du 'Mitt konto' i menyn.)
- Klicka på "Registrera” under “New to Omlet”.
- Skriv in din mejladress.
- Fyll i dina uppgifter och bekräfta.
- Klicka på "Logga in" i övre högra hörnet på vår hemsida. (På mobilen hittar du 'Mitt konto' i menyn.)
- Klicka på "Registrera” under “New to Omlet”.
- Skriv in din mejladress.
- Fyll i dina uppgifter och bekräfta.
Hur loggar jag in på mitt konto?
För att logga in på ditt Omletkonto, klicka på 'Logga in' i övre högra hörnet på vår hemsida. (På mobilen hittar du "Mitt konto" i menyn.)
Skriv in din mejladress och lösenord, sen kan du logga in.
Skriv in din mejladress och lösenord, sen kan du logga in.
Jag har glömt mitt lösenord, kan jag få ett nytt?
Om du har glömt ditt lösenord, klicka på "Logga in" i övre högra hörnet av hemsidan och klicka på "Jag har glömt mitt lösenord". Då får du ett mejl där du kan ändra det. Du kan också klicka här för att skapa ett nytt lösenord.
Måste jag skapa ett konto för att kunna beställa?
Du behöver inte registrera dig, bara hoppa över det steget i kassan.
Det kan dock vara lättare om du skapar ett konto eftersom du har tillgång till alla dina beställningar på en plats.
Det kan dock vara lättare om du skapar ett konto eftersom du har tillgång till alla dina beställningar på en plats.
Hur börjar jag prenumerera på nyhetsbrevet?
Du kan klicka här för att prenumerera på vårt nyhetsbrev.
Du kommer också bli erbjuden att börja få nyhetsbrevet när du går igenom kassan vid en beställning. Om du inte fått någon bekräftelse, kolla din skräpkorg, och lägg till vår meljaddress hej@omlet.se i dina kontakter.
Du kommer också bli erbjuden att börja få nyhetsbrevet när du går igenom kassan vid en beställning. Om du inte fått någon bekräftelse, kolla din skräpkorg, och lägg till vår meljaddress hej@omlet.se i dina kontakter.
Jag vill inte få nyhetsbrevet längre, hur gör jag?
Om du inte längre vill få vårt nyhetsbrev kan du klicka på länken längst ner i mejlen du får från oss. Om du har några problem, mejla oss på hej@omlet.se
Kan jag ändra min leveransadress?
Du kan spara din adress på ditt konto, så att du inte behöver skriva in den varje gång du beställer. Du kan också ändra och ta bort sparade leveransadresser.
Logga in på ditt konto och gå till "Dina adresser".
Logga in på ditt konto och gå till "Dina adresser".
Hur kan jag ändra mitt lösenord eller mina uppgifter?
Gå in på ditt konto och klicka på "Dina uppgifter" eller "Ändra lösenord".
Omletprodukter
Vad är historien bakom Omlet?
Läs historien om Omlet här.
Var ligger Omlet?
Omlets huvudkontor ligger i Oxfordshire, England.
Var kan jag köpa Omletprodukter?
Omlet säljer direkt till kunden. På så sätt kan vi designa och erbjuda dig produkter till bäst pris. Du kan köpa våra produkter direkt på hemsidan, eller kontakta vår kundtjänst. Om du är i Kanada kan du beställa Omletprodukter från www.fourlegsandwings.com Om du är i Nya Zeeland kan jag beställa Omletprodukter från www.chooks.co.nz
Kan jag återvinna förpackningarna?
Ja, alla våra förpackningar går att återvinna.
Var tillverkas Omlets produkter?
Omletprodukter designas och testas över flera år av vår utvecklingsavdelning på huvudkontoret i Oxfordshire i England. Produkterna tillverkas i Asien och skickas till kunder från våra lager i Storbritannien, EU, USA och Australien.
Hur fungerar garantin?
Alla Omletprodukter har två års garanti. Om du har några problem med dina varor, kontakta kundtjänst så kommer de hjälpa dig.
Varför är Eglus gjorda i plast?
Omlet designar produkter för att de ska fungera problemfritt och hålla länge. Under utvecklingsprocessen testas olika material för att se hur de klarar olika tester. Hus till djur måste tillverkas av material som är starka, säkra, bekväma och hygieniska. Traditionellt har burar och hus gjorts i trä, men trä är väldigt svårt att hålla rent och det händer ofta att husdjur blir sjuka när ytor i hemmet blir ohygieniska. Eglus är otroligt lätta att hålla rena, och du kan säkert använda rengöringsmedel på alla ytor för att se till att de är rena och säkra för dina husdjur. Förutom detta är Eglus gjorda av bästa möjliga material för att se till att de håller väldigt länge. De är otroligt funktionella, hållbara och lätta att använda, så att både husdjur och deras ägare kan njuta av att använda dem i många år. Vi tillverkar också reservdelar du kan köpa för att se till att våra produkter verkligen blir en långvarig och ekonomisk lösning för husdjursägare. Många av våra första Eglus används fortfarande, 17 år senare!
Om en Eglu kommit till slutet av sitt liv kan alla delar lämnas på en återvinningscentral. Se bara till att ta isär produkten och återvinn de olika materialen på rätt plats.
Om en Eglu kommit till slutet av sitt liv kan alla delar lämnas på en återvinningscentral. Se bara till att ta isär produkten och återvinn de olika materialen på rätt plats.
Har ni instruktionsmanualer?
Ja, produkterna kommer med jättebra manualer och filmer för att se till att det är lätt att bygga ihop dem. Du kan hitta alla manualer och filmer här. Filmerna visar hur du steg för steg bygger ihop dina Omletprodukter.
Omlet Community
Jag är journalist och skulle vilja skriva om en av era produkter.
Du hittar pressmeddelanden och högupplösta bilder här. Du kan också kontakta oss på marketing@omlet.co.uk om du har några specifika frågor.
Jag är influencer och skulle vilja prova era produkter.
Om du är influencer och tror att dina följare skulle uppskatta Omlets produkter kan du mejla marketing@omlet.co.uk. Berätta vilken produkt du är intresserad av och länka till dina kanaler så hör vi av oss inom kort.
Jag är influencer eller har ett företag och skulle vilja marknadsföra eller sälja era produkter. Har ni något partnerprogram?
För att erbjuda så bra produkter som möjligt till bästa pris säljer vi endast direkt till kund. Men vi har ett annonsprogram som gör att du kan marknadsföra Omletprodukter. Du får provision för alla produkter vi säljer genom dig via en unik länk som du kan posta på din hemsida, blogg eller i sociala medier. Läs mer här och registrera dig genom att logga in på ditt Omletkonto.
Jag har ett hönshus från Omlet och skulle vilja hjälpa till att marknadsföra era produkter. Hur gör jag det?
Du kan bli Omletambassadör och visa upp dina produkter för potentiella kunder. Genom att bli ambassadör får du 5% provision (exkl. fraktkostnader och moms) på alla köp som sker genom dig via en specifik kod. Kontakta vår kundtjänst om du äger en Eglu och vill veta mer om fördelarna med att bli Omletambassadör.
Jag är intresserad av era produkter men har svårt att bestämma mig. Kan jag se produkterna med egna ögon någonstans?
Du kan ta kontakt med en Omletambassadör. Välj ambassadör efter produkt och plats. Ni kan kommunicera över mejl och telefon, eller boka ett möte så att du kan se deras produkter. Läs mer här.
Har ni ett forum?
Ja, du hittar vårt forum här.
Kan jag hitta information om husdjur via er?
Du hittar massvis med information och råd på vår blogg samt i våra husdjursguider.