Det är för tillfället väntetid på grund av stor efterfrågan. Se vår leveranssida för mer information.

Omlets ambassadörsprogram - Vanliga frågor

Här hittar du svaren på några av de allra vanligaste frågorna. Om du har ytterligare frågor, tveka inte att kontakta vårt kundserviceteam för att få hjälp.

Uppdatera min profil

Omletambassadörer som har bilder och en beskrivning har 83% större chans att bli kontaktade av någon som är intresserad av att köpa den produkt de har.

Om du laddar upp bilder och lägger till en beskrivning kommer du ha större chans att tjäna provision och det tar bara ett par minuter att uppdatera din profil!

Följ de här enkla stegen:

  • Logga in på ditt Omlet-konto här
  • Klicka på ”ambassadör” i menyn på vänster sida
  • Klicka på “ändra” vid bilder och/eller profil
  • Ladda upp bilder av dina Omlet-produkter och/eller en kort beskrivning!
  • Potentiella kunder

    Välj alternativet "potentiell kund" under "ambassadör" i menyn på ditt Omlet-konto och välj sen "stäng" som du hittar bredvid namnet och välj en anledning.

    När du har “stängt” en potentiell kund kommer de att få ett automatiskt email med en rabattkod och om de använder den för att göra ett köp tjänar du provision.

    Ja, det är lätt att göra.

    För att lägga till en mejladress går du bara till “Lägg till en potentiell kund” på ditt konto eller besök den här länken.

    Personlig rabattkod som ger 10% rabatt

    Du hittar din personliga rabattkod som ger dig 10% rabatt genom att välja "profil" under "ambassadör" i menyn på ditt Omletkonto.

    Nej, du får inte dela den här koden. Den är bara för personligt bruk och Omlet har rätt att ta bort koden om vi misstänker att den används felaktigt.

    Min provision

    Provisionen valideras 30 dagar efter att beställningen skickats, så att kunder har tid att skicka tillbaka produkter de inte är nöjda med.

    Du kan se den provision du tjänat från varje potentiell kund i listan på ditt konto. Du kan också se hur mycket du har att spendera eller hus mycket som har betalats ut.

    Ja, varje gång vi krediterar intjänad provision kommer du att få ett email som bekräftar att ditt saldo har uppdaterats.

    Kan jag pausa eller avsluta min medverkan?

    Om du bara vill ta en tillfällig paus från att vara Omletambassadör behöver du bara trycka på paus-knappen som du hittar här. Du kommer inte att bli kontaktad av potentiella kunder när din medverkan är pausad och du kommer att tas bort från kartan på vår hemsida. Du kan när som helst aktivera din medverkan igen.

    Om du inte längre vill vara en Omletambassadör och vill att din profil tas bort permanent behöver du bara klicka här och sen klicka på att du vill avsluta din medverkan. Du kan såklart ansöka om att bli en Omletambassadör igen, men vi kommer att behöva godkänna dig på nytt.

    Vanliga frågor

    Omletambassadörer som har fina och tydliga bilder och en beskrivning i sin profil har 83% större chans att bli kontaktade av potentiella kunder som vill ställa frågor innan de köper en produkt.

    När du laddar upp bilder och lägger till en beskrivning har du alltså större chans att tjäna mer i provision, och det tar bara ett par minuter att lägga till den här informationen!/p>

    Allt du behöver göra är att följa de här stegen:

  • Logga in på ditt Omletkonto här
  • Klicka på "Ambassadör" i menyn på vänster sida
  • Klicka på "Ändra" som du hittar bredvid "Bilder" och/eller "Profil"
  • Ladda upp bilder på dina Omlet-produkter och lägg till en beskrivning i din profil!
  • För att skicka en rabattkod ska du välja "Potentiella kunder" under sektionen "Ambassadör" i menyn på vänster sida på ditt Omlet-konto, välj sen "Stäng" som du hittar bredvid namnet och välj en anledning i listan.

    När du har klickat "Stäng" kommer den potentiella kunden att få ett mejl med en rabattkod, och om kunden gör ett köp med koden kommer du att tjäna provision.

    Ja det kan du och det är lätt att göra.

    Om du själv vill lägga till en potentiell kund och redan har deras mejladress ska du gå till "Lägg till potentiell kund" under "Ambassadör" i menyn när du loggat in på ditt Omlet-konto. Eller använd den här länken.

    Du hittar din personliga rabattkod som ger 20% rabatt genom att välja "Profil" under "Ambassadör" i menyn när du är inloggad på ditt Omlet-konto.

    Nej, du får inte dela den här koden med någon annan, eftersom den är personlig och bara gäller för eget bruk. Omlet har rätten att stänga av rabattkoden om vi misstänker att den används på ett felaktigt sätt.
    Vi betalar din provision 30 dagar efter att beställningen har skickats till kunden, och så länge som kunden inte gör en retur eller ändrar sig och avbeställer innan beställningen har skickats från vårt lager.
    Du kan se hur mycket du tjänat i provision för varje potentiell kund i listan. Du kan också se hur mycket du har tjänat in och har tillgängligt att spendera eller få utbetalat om du besöker ambassadörs-sidan på ditt konto.
    Ja, varje gång du tjänar provision kommer du att få ett mejl som meddelar att ditt konto har uppdaterats.

    Om du vill ta en tillfällig paus från att vara ambassadör kan du lätt pausa din profil med hjälp av länken du hittar här. När din profil är pausad kommer inga potentiella kunder att kunna kontakta dig och din profil kommer heller inte att synas på kartan med ambassadörer på vår hemsida. Du kan när som helst välja att aktivera din profil igen.

    Om du istället vill avsluta din medverkan och inte längre vara en av våra ambassadörer kommer din profil helt att tas bort. Om du sen vill bli en ambassadör igen i framtiden måste du skicka in en ny ansökan som behandlas som vanligt. För att avsluta din medverkan klicka här och välj att avsluta din medverkan.

    På grund av dataskyddsförordningen kan vi inte ge ambassadörer information om vilka produkter en potentiell kund köper.
    Vi ser helst att du har haft din Omlet-produkt i minst 6 månader innan du ansöker om att bli ambassadör. Om du har haft höns innan du köpte en produkt från Omlet kommer vi att ha det i åtanke när vi behandlar din ansökan.
    Nej, det är inte tillåtet och det är något som finns med i villkoren du godkänner när du går med i vår Facebook-grupp. De här grupperna är till för att sprida kunskap och inte för att göra reklam för dig som ambassadör, och det vill vi att du respekterar. Du får heller inte dela din rabattkod på andra Facebook-sidor eftersom det är orättvist mot andra ambassadörer som då inte får chansen att bli kontaktade och tjäna egen provision.
    Det är möjligt att en potentiell kund kontaktar flera olika ambassadörer när de gör sin research. Om den potentiella kunden väljer att använda rabattkoden från en annan ambassadör istället för den de fått från dig, kommer din kod inte längre att vara giltig när ett köp har gjorts med den andra koden. Om du inte ser någon provision från den potentiella kunden är det möjligt att din kod aldrig användes. Omlet har inte möjlighet att kontrollera och begränsa hur många ambassadörer en potentiell kund kontaktar, eller vilken rabattkod som används vid ett eventuellt köp.
    Den potentiella kunden får en rabattkod som ger dem 10% rabatt. De kan använda rabattkoden en gång för att handla hos Omlet och den är giltig i 12 månader. Rabattkoden kan inte kombineras med andra rabatter och erbjudanden. Den kan heller inte bytas mot kontanter.